Društvo učiteljev geografije Slovenije je v sodelovanju z Oddelkom za geografijo Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani organiziralo seminar z naslovom Raziskovanje vodnega in obvodnega sveta. Seminar je bil zasnovan kot 16-urni program, ki je vključeval 8 ur srečanja v živo, 6 ur dela na daljavo ter 2 uri srečanja preko videokonference.
Predavatelji dr. Tajan Trobec, dr. Tatjana Kikec in Mojca Janžekovič smo udeležencem predstavili opazovanje, merjenje in beleženje geografskih dejavnikov pri terenskem raziskovanju vodnih virov.
Srečanje v živo je potekalo v soboto 12. aprila 2005 na Oddelku za geografijo na Filozofski fakulteti v Ljubljani in na terenu v bližnji okolici. Uvodnemu pozdravu dr. Tatjana Kikec je sledilo predavanje dr. Tajana Trobca o geografskih značilnostih porečja, ki se odražajo v količini in kakovosti vode. Dr. Tatjana Kikec je nato predstavila mobilno aplikacijo za popis vodnih virov, ki so jo udeleženci uporabili tudi na terenu. Z udeleženci smo se nato podali do Gradaščice na terensko opazovanje in izvedbo različnih meritev, kjer smo z uporabo laboratorijskih kovčkov opravili tudi osnovne analize različnih vzorcev vode. Po odmoru je sledila analiza in vrednotenje opravljenega terenskega dela v predavalnici. V zadnjem delu srečanja v živo je Mojca Janžekovič predstavila didaktično vrednost terenskega dela in uporabe mobilnih aplikacij. Seminar se je zaključil z diskusijo in navodili za nadaljnje samostojno delo na daljavo.
V drugem delu seminarja, ki je potekal na daljavo, so udeleženci v svoji domači okolici opravili meritve, ki so se jih naučili na seminarju. Vsak udeleženec je nato preko videokonference predstavil svoje delo, ki so ga predavatelji komentirali ter podali usmeritve za nadaljnje delo ter udeležence spodbudili, da naučeno uporabijo tudi z učenci oz. dijaki pri pouku.
Udeleženci so se naučili praktične uporabe merilnih inštrumentov za proučevanje voda, izvedbo osnovnih analiz vode s pomočjo laboratorijskega kovčka ter njihovo interpretacijo, uporabo spletnih in mobilnih geoinformacijskih aplikacij v izobraževalnem procesu. Razvijali so kompetence načrtovanja pouka s podporo IKT, uporabe merilnih inštrumentov, uporabe spletnih in mobilnih aplikacij za profesionalni razvoj, razvijanja digitalnih kompetenc učencev ter reševanja problemov.
To je bila prva izvedba seminarja na to temo v okviru Društva učiteljev geografije Slovenije. Glede na veliko zanimanje učiteljev v prihodnje načrtujemo še kakšno izvedbo.
Pripravila: Mojca Janžekovič